Veelgestelde vragen
Bekijk hieronder de vragen en antwoorden voor de verschillende categorieën.
Op deze pagina
Garantie
Als een artikel binnen de garantieperiode defect is, bieden wij u twee mogelijkheden: U kunt op vertoon van uw kassabon uw artikel ter garantie inleveren bij één van onze ALDI-filialen. U ontvangt in het filiaal een reparatiebon en wij sturen het artikel voor uw op. Ook kunt u contact opnemen met het servicebedrijf van het artikel. De gegevens van het servicebedrijf kunt u vinden op de garantiekaart of handleiding van het artikel. In dit geval zal het servicebedrijf om uw kassabon vragen.
Wij vinden het natuurlijk vervelend als een artikel dat u bij ons gekocht hebt defect is. U kunt daarom altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u dan in contact te komen met de leverancier. De leverancier kan kosten in rekening brengen. Klik hier voor de verschillende contactmogelijkheden.
Retour en Ruilen
Is het product defect en valt het nog binnen de garantietermijn? Dan heeft u twee opties. U kunt zelf contact opnemen met het servicebedrijf. De contactgegevens hiervan vindt u op de garantiekaart. U mag ook met uw product en de kassabon terug gaan naar uw ALDI filiaal. Meer informatie over onze garantieprocedure leest u hier.
U kunt non-food producten binnen 30 dagen na aankoop ruilen op vertoon van uw kassabon, met uitzondering van cadeau- en waardebonnen. Zit er garantie op het product? Dan kunt u ook na deze 30 dagen bij uw ALDI-filiaal terecht met uw defecte product.
U kunt producten die u niet in Nederland hebt gekocht niet bij uw ALDI-filiaal in Nederland terugbrengen. Wij bieden in ieder land producten aan die bij de klanten in dat land passen. Het assortiment is dus per land verschillend. Daarom kunt u artikelen niet in een ander land terugbrengen.
Kwaliteit
Onze producten worden met zorg verpakt en vervoerd. Het komt weleens voor dat er een klein gaatje in de verpakking zit. Hierdoor kan er zuurstof bij het product komen waardoor het product sneller bederft dan op de verpakking staat aangegeven. Heeft u een product gekocht dat bedorven is binnen de houdbaarheidsdatum? Dit kunt u eenvoudig, zonder kassabon, terugbrengen naar uw ALDI-filiaal. U krijgt dan een vervangend product of het aankoopbedrag retour.
ALDI staat voor Hoge Kwaliteit - Lage prijs. Dat betekent dat wij altijd kijken of we de kwaliteit van onze producten nog beter kunnen maken. Soms passen wij daarom de receptuur van een product aan. Het product kan dan anders smaken dan u gewend bent. Bent u niet tevreden over de smaak of wilt u meer informatie? Laat het ons weten en klik hier voor de verschillende contactmogelijkheden.
Wij vinden het belangrijk dat u met uw aankoop bij ALDI volledig tevreden bent. Wanneer u niet tevreden bent, geeft de ALDI-garantie u de zekerheid dat u het product eenvoudig kunt terugbrengen. Gaat het om bij ons gekochte levensmiddelen of drogisterij artikelen die kwalitatief niet goed zijn? Deze producten kunt u altijd – ook zonder kassabon – terugbrengen. U krijgt dan een vervangend product of het aankoopbedrag terug. Gaat het om gebruiksartikelen (bijvoorbeeld kleding of elektra)? Deze producten kunt u binnen 30 dagen na aankoop in ieder ALDI-filiaal in Nederland terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug.
Overig
Als uw artikel defect is en er zit geen garantie meer op, dan begrijpen wij dat u reserveonderdelen wilt bestellen. Wij kunnen niet garanderen dat die beschikbaar zijn, maar wij doen natuurlijk onze uiterste best voor u. Klik hier voor de verschillende contactmogelijkheden. Wij helpen u dan in contact te komen met de leverancier.