29.03.2017
Er stond al een lange rij van klanten om 8 uur voor de opening van de nieuwe ALDI aan Het Rode Paard in Enkhuizen. In de motregen kregen ze een paar lekkere hapjes, gemaakt door de kok van de Foodtruck. Nadat om half 9 wethouder K. Kok en de filiaalleidster mevrouw Samantha van Geelen officieel het lint doorgeknipt hadden, stroomde de winkel vol met verraste klanten. Het was dus al direct een drukte van belang en stonden de rijen tot aan het eind van de winkel voor alle kassa's. De 400 tassen met mooie prijzen die werden weggegeven, waren rond 10 uur reeds vergeven. Op de parkeerplaats werd het in de ochtend chaotisch door de drukte. Alle parkeerplekken waren bezet en ook een iets verder gelegen parkeerplaats was overvol.
De vele klanten waren blij verrast door de nieuwe opzet van de winkel. De nieuwe rijdbare winkelmandjes waren zeer geliefd waardoor ze binnen de kortste keren niet meer beschikbaar waren.
"Wat een gekkenhuis! Deze drukte had ik echt niet verwacht. Dat er al klanten zo vroeg in de regen te wachten stonden. Ik ben echt sprakeloos... En wat hebben we veel klanten blij kunnen maken. Ondanks dat ze toch echt wel even in de rij moesten staan bij de kassa: het stond tot achter in de winkel vast. Ik ben trots om met het team in dit nieuwe filiaal te mogen werken. In de 14 jaar dat ik bij ALDI werk, heb ik dit nog nooit meegemaakt. Deze dag vergeet ik echt van mijn leven niet meer", aldus een trotse filiaalleidster Samantha van Geelen.
De Foodtruck die naast de ingang stond was eveneens een succes. Daar konden heerlijke, vers klaargemaakte gerechtjes van ALDI-producten geproefd worden. In de week na de opening zijn er nog diverse proeverijen voor de klanten in de winkel.
Ook de speciale ALDI-openingsaanbieding van vier versgebakken appelflappen was een topper. In de meeste winkelwagens en mandjes kwam deze lekkernij wel voor.
Nadruk op verse producten
Inwoners van Enkhuizen en omliggende plaatsen kunnen vanaf nu hun dagelijkse boodschappen doen voor de voordeligste prijs. Het gaat om een verplaatsing van de ALDI-vestiging in het centrum van Enkhuizen. Met een verrassend gepresenteerd assortiment ligt de nadruk op veel verse producten als brood, vlees, vis, groente en fruit. De vele 'best geteste' producten geven aan dat naast de voordeligste prijs ook goede kwaliteit hoog in het vaandel staat bij ALDI.
Het aantal biologische en Fairtrade producten is toegenomen en voor de klanten die geen of minder vlees eten is er de nodige keuze uit vegetarische producten.
Testformule
Met de opening van het filiaal in Enkhuizen breidt ALDI het aantal winkels met de huidige testformule uit. Er is naast versproducten aandacht voor het gemak voor de klant met kant-en-klare producten. De komende maanden worden winkels met de test-formule in Ulft (Gld), Groesbeek en Enschede geopend. In IJsselstein is vorige week een testwinkel geopend. Deze filialen zullen verder ontwikkeld en verbeterd worden, we blijven naar onze klanten luisteren in een continue veranderende wereld.
Het nieuwe filiaal aan het Rode Paard beschikt over bijna 80 extra ruime, gratis parkeerplaatsen. De openingstijden zijn van maandag t/m donderdag en zaterdag van 08.30 tot 20.00 uur, op vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur en op zondag van 08.30-18.00 uur.
Klantenervaring
In de winkels met de testformule is meer aandacht besteed aan het daglicht en zijn er bredere gangen. Voor de winkelende klant een prettige ervaring. Door de verbeterde signing is sneller zichtbaar waar welke producten te vinden zijn. Voor de kleine klantjes zijn er speciale kleine winkelwagentjes beschikbaar. Waar er vroeger alleen winkelwagens waren, zijn er nu ook winkelmandjes voor klanten met een kleinere boodschappenlijst.
De testformule is onderdeel van de evolutie van harddiscountformule. De reeds bestaande testwinkels in Den Bosch, Zwolle en Woerden zijn zeer succesvol gebleken. Aldi blijft de enige echte hard discount formule in Nederland. Op dit moment is nog niet duidelijk welke filialen er de komende periode worden aangepast naar deze formule.
Kijk voor meer informatie over de openingen van andere vestigingen op: www.aldi.nl/aldi-vernieuwt
Maatschappelijk verantwoord
Duurzaamheid is een belangrijk thema bij ALDI. Recent heeft de organisatie het eerste maatschappelijk jaarverslag gepubliceerd. Ook zijn er de afgelopen jaren steeds meer duurzaam geproduceerde producten in het assortiment opgenomen. Deze zijn gecertificeerd door grote instanties als UTZ (cacao) en FAIRTRADE. Ook zijn er meer dan 60 biologische producten verkrijgbaar.
Meer A-merken beschikbaar
ALDI heeft naast huismerken ook steeds meer bekende merkartikelen in het standaardassortiment. Het gaat dan om bijvoorbeeld Blue Band halvarine, Calvé mayonaise, Unox knakworst en Lipton Ice tea. Het structureel aanbieden van merkartikelen past binnen het beleid van de onderneming om het aanbod continue te verbeteren: de wens van de klant staat hier voorop.
Niet meer verkrijgbaar
Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.
Herinnering actief!
Herinnering bevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time} uur.
Bevestiging van je e-mailadres