24.01.2019
Prinses Laurentien van Oranje heeft -als oprichter van Missing Chapter Foundation- gisteren tijdens de Dialoogsessie van de lancering van KidsKracht in Utrecht het eerste spellenpakket ‘Evonturiers’ in ontvangst genomen. Aldi ondersteunde de ontwikkeling van dit educatieve spellenpakket dat gaat over gedragsverandering rond energiebesparing. Jonge kinderen leren zo op een laagdrempelige, interactieve en speelse manier meer over energie besparen en hoe ze dit in de praktijk brengen.
“Bescherming van klimaat en milieu is voor ons een belangrijk thema. Wij nemen zelf tal van energie-efficiëntiemaatregelen en maken zoveel mogelijk gebruik van hernieuwbare energie om onze directe impact op het klimaat te verlagen. Maar klimaatbescherming begint al op jonge leeftijd. Met dit spellenpakket als aanvulling op het lespakket Evonturiers zorgen we er gezamenlijk voor dat jonge kinderen praktisch en spelenderwijs leren om op een verantwoorde manier om te gaan met energie”, legt Nadie Winde uit, Manager Corporate Responsibility ALDI Nederland.
Samenwerking Missing Chapter Foundation
ALDI heeft een samenwerking met Missing Chapter Foundation, een organisatie die zich hard maakt voor kind-inclusie. Door inzichten van kinderen mee te nemen, worden besluiten meer toekomstgericht. Kinderen zijn de aanjagers van positieve gedragsverandering binnen gezinnen en creëren nieuwe oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Het spellenpakket ‘Evonturiers’ werd samen met kinderen in co-creatie sessies, Young Crowds en Enpuls (onderdeel van Enexis Groep) ontwikkeld.
Over ALDI en klimaatbescherming
Het zorgvuldig omgaan met natuurlijke hulpbronnen vormt de basis voor de bedrijfsactiviteiten van ALDI, en is vastgelegd in haar internationale klimaatbeleid. Met efficiëntiemaatregelen wordt bespaard op energie, koudemiddelen en brandstoffen. Ook maakt ALDI in toenemende mate gebruik van stroom uit hernieuwbare energiebronnen. Hierbij gaat het zowel om zelfgeproduceerde stroom (zonnepanelen) als om ingekochte stroom (100% groen). Het bedrijf streeft er ten slotte naar haar ‘plastic footprint’ verder te verlagen. Klik hier voor meer informatie.
Niet meer verkrijgbaar
Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.
Herinnering actief!
Herinnering bevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time} uur.
Bevestiging van je e-mailadres