10.04.2024
ALDI heeft een nieuwe stem voor zijn radio- en tv-reclames. Deze voice-over is gebaseerd op het stemgeluid van medewerkers van de discounter. Met behulp van kunstmatige intelligentie is op basis van deze stemmen een unieke stem ontwikkeld die sinds deze week exclusief voor ALDI te horen is in de radio en tv-reclames.
Het idee voor dit creatieve proces komt voort uit het voortdurende streven van ALDI naar efficiëntie, en dus kostenbesparing. Mariëlle Rooswinkel, Managing Director Marketing & Communications bij ALDI in Nederland: ‘Als discounter zijn we altijd op zoek naar manieren om de dagelijkse boodschappen voor onze klanten zo goedkoop mogelijk te maken. Daar is deze stem een mooi voorbeeld van. Onze nieuwe stem is nooit verkouden en altijd beschikbaar. We besparen hiermee zowel tijd als kosten. Onze klant profiteert daarvan. En het leuke hieraan is ook nog dat de collega’s uit de winkels, distributiecentrum en van kantoor enorm trots zijn op het feit dat zij samen de nieuwe stem vormen.’
Nieuwe samenwerking
De radio- en tv-reclames waarin de nieuwe stem te horen is, zijn het eerste resultaat van de samenwerking tussen ALDI en Joe Public Amsterdam. Ook die samenwerking komt voort uit de doelstelling zo efficiënt mogelijk te werken. Waar ALDI voorheen met drie verschillende bureaus werkte voor de marketingcommunicatie via verschillende kanalen, zijn al deze activiteiten nu ondergebracht bij één bureau.
Prijsverlagingen
De nieuwe stem wordt sinds afgelopen week ingezet in alle radio- en tv-commercials van ALDI en heeft direct blijvende prijsverlagingen aangekondigd op dagelijkse boodschappen en groenten en fruit. Deze prijsverlagingen worden overal gecommuniceerd, onder andere in dagbladadvertenties en de eigen folder van ALDI.
Niet meer verkrijgbaar
Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.
Herinnering actief!
Herinnering bevestiging
Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time} uur.
Bevestiging van je e-mailadres