1. Nieuws
  2. Nieuws
  3. ALDI viert kwaliteit van eigen merken in nieuwe reclamecampagne

ALDI viert kwaliteit van eigen merken in nieuwe reclamecampagne

10.06.2024 Als je aan ALDI denkt, dan denk je aan huismerken. Het assortiment van de discounter bestaat voor zo’n 90% uit eigen merken. Die zijn zonder uitzondering van hoge kwaliteit, maar veel voordeliger dan A-merken. Regelmatig komen ze als ‘beste koop’ of ‘best getest’ uit de verschillende consumententesten. In de nieuwe campagne van ALDI staan daarom de eigen merken centraal.

Vanaf deze week start de campagne op radio en tv, in print en online media. Daarin worden, naast bekende en vertrouwde huismerken, ook enkele nieuwe merken van ALDI belicht. Sommige ALDI-merken hebben namelijk een nieuwe uitstraling of een geheel nieuwe merknaam gekregen. Het assortiment wordt hierdoor overzichtelijker en het boodschappen doen nog makkelijker. Koffiemerk Barissimo is zo’n voorbeeld. De koffie wordt duurzaam geproduceerd en gebrand in de eigen branderij van ALDI.

Strenge kwaliteitscontrole
De kwaliteit van de huismerkproducten wordt streng gecontroleerd en bewaakt, vertelt Erna van der Wal, Director Corporate Responsibility & Quality Assurance: “Al voordat ze worden ingekocht, worden producten getest en dat blijven we ook doen als ze in de winkel liggen. Daarbij kijken we naar zaken als ingrediënten, smaak, geur, gezondheid en duurzaamheid. We doen duizenden testen per jaar en nemen alleen genoegen met hoge kwaliteit voor een lage prijs. Dat waarderen onze klanten.”

Regelmatig als beste getest
De hoge kwaliteit van de ALDI huismerken blijkt ook uit de 'Best getest' predicaten waarmee de producten regelmatig worden onderscheiden. Zo wordt het wijnaanbod van ALDI steevast goed beoordeeld. In april werd het volledige assortiment nog getest door de Grote Hamersma. Dat leverde voor maar liefst 75 wijnen een goede beoordeling op. Daarnaast werden afgelopen maand nog zes producten uit verschillende categorieën bekroond met een Salute To Excellence Award door de Private Label Manufacturers Association.

Alle best geteste producten zijn te vinden op de website van ALDI en herkenbaar aan het kaartje in het winkelschap.

PLMA

Iconische ALDI-merken
Een aantal ALDI-merken zijn inmiddels zo bekend dat ze een iconische status hebben. Zoals River Cola, al 50 jaar een van de meest verkochte cola’s in Nederland, België en Duitsland. En wat te denken van Schultenbräu, meeslepend bezongen door Donny en Chantal Janzen, wat de cultstatus van het bier onderstreept. Maar Schultenbräu is bovenal een erg lekker pils, getuige de tweede plaats in de AD Blikbiertest van mei 2024. Daarmee kwam Schultenbräu met een mooie 8 als beste huismerk uit de test en hield het diverse A-merken ruimschoots achter zich. 

Nieuwe campagne en ALDI Fanwear
De komende weken staan de huismerken van ALDI extra in de schijnwerpers in de nieuwe campagne van de discounter. En voor de grootste fans van ALDI-merken ligt binnenkort de nieuwe ALDI Fanwear collectie in de winkels. Perfect om te shinen op de camping en op een festival. Want het mooiste, meest iconische ALDI-merk, dat is het ALDI-merk zelf. Natuurlijk wel.

Herinnering voor
Fout! Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Ontvang een herinnering op de dag van de actie.

Datum selectie

Herinneringsdag
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Op de actiedag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Opmerkingen
  • Vul tenminste de met een * gemarkeerde invoervelden in.
  • SMS-service is alleen binnen het Nederlandse mobiele netwerk mogelijk.
  • Om dit formulier te kunnen doorsturen, moet je naar de veiligheidsinstellingen van je browser gaan en aangeven dat je de cookies accepteert.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd, als de geselecteerde datum zich in de toekomst bevindt.
  • Je e-mailadres en telefoonnummer worden alleen opgeslagen om de herinnering voor een geselecteerd artikel te kunnen versturen. Let op: activering van de herinneringsservice is enkel toegestaan als je zelf de ontvanger bent of indien je weet of met zekerheid kunt aannemen dat de ontvanger akkoord is met de toegestuurde herinnering.
  • Het in de juiste volgorde overnemen van de tekens is verplicht. Dit is een extra beveiliging om een verkeerd gebruik van formulieren te voorkomen. Mocht je problemen ondervinden bij het overnemen van de tekens maak dan met de knop "nieuwe tekens" een nieuwe reeks aan. Je kunt ook de voorleesfunctie activeren door op het symbool met de luidspreker te klikken. Zonder invoer van de tekens is het niet mogelijk om het formulier te verzenden. Voor eventueel ongemak bij de invoer vragen wij je begrip.
  • Je kunt op elk moment uitschrijven voor de herinneringsservice. Zie "pagina voor uitschrijving herinneringsservice"

Niet meer verkrijgbaar

Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Herinnering actief!

Herinnering bevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time} uur.

Bevestiging van je e-mailadres

Bevestiging van je telefoonnummer

Bevestiging van je e-mailadres en telefoonnummer

Je  ontvangt van ons een e-mail om uw e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in de e-mail.

Je ontvangt van ons een SMS om uw telefoonnummer te bevestigen. Gebruik de code uit het bericht om de activering te bevestigen.

Je ontvangt van ons een SMS en een e-mail om uw telefoonnummer en e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in het bericht en/of gebruik de code in de SMS om de activering te bevestigen.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch