1. Nieuws
  2. Nieuws
  3. ALDI en Disney

ALDI maakt gezonde voeding aantrekkelijker voor kinderen met magische Disney-characters

08.05.2020

Disney Kitchen logo

CULEMBORG – 8 mei 2020 - Vanaf maandag 11 mei liggen bij ALDI een tweetal gezonde Schijf-van-Vijf-producten met betoverende Disney-characters in de schappen onder de noemer Disney Kitchen. Het gaat om verschillende Disney-prinsessen zoals Rapunzel en Jasmine. Zo wil ALDI het aantrekkelijker maken om kinderen en hun ouders te laten kiezen voor gezonde alternatieven: gezond eten was nog nooit zo leuk! Het betreft: snack worteltjes en volkorenbolletjes. Later dit jaar komen er nog meer gezonde producten met andere Disney-characters in het assortiment.

"Door het inzetten van populaire Disney-characters willen we het gemakkelijker maken voor gezinnen om gezonde voedingskeuzes te maken. We willen als ALDI gezonde voeding en een gezonde leefstijl bij gezinnen met jonge kinderen stimuleren. Door het gebruik van onder meer magische Disney-prinsessen op Schijf-van-Vijf producten denken we dat het voor kinderen en ouders makkelijker is te kiezen voor gezonde producten. Daarnaast ontmoedigen we juist ook ongezonde keuzes, zoals de leeftijdsbeperking bij de verkoop van energy drinks en hebben we andere figuren van verpakkingen van ongezonde artikelen gehaald”, aldus Nadie Winde, Manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland

In de loop van het jaar wordt nog meer magie toegevoegd aan gezonde producten. Het gaat dan onder meer om de volgende Schijf-van-Vijf-producten: mineraalwater, mini-maiswafels, snoeptomaatjes, zoete appeltjes, yoghurtdrink, pakjes halfvolle melk, appelmoesjes (zonder toegevoegde suiker), smeerkaas kids 30+ en snack komkommers.

Meer informatie is te vinden in de folder van Aldi en op de website.

 

OVER ALDI EN GEZONDE VOEDING

ALDI ziet het als haar verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken. Ook neemt ze maatregelen die bijdragen aan gezondheid in de samenleving en richt zich in het bijzonder op gezinnen met (jonge) kinderen. Zo werkt ALDI intensief samen met het Nationaal Schoolontbijt. Daarnaast zijn JOGG en Missing Chapter Foundation belangrijke partners. Gezamenlijk met hen stimuleren we klanten om betere en gezondere keuzes te maken. De focus ligt daarbij op de bewustwording van het belang van een gezond voedingspatroon.

Herinnering voor
Fout! Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Ontvang een herinnering over de actie.

Datum selectie

Herinneringsdag
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Op de actiedag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Opmerkingen
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd, als de geselecteerde datum zich in de toekomst bevindt.
  • Je e-mailadres wordt alleen opgeslagen om de herinnering voor een geselecteerd artikel te kunnen versturen. Let op: activering van de herinneringsservice is enkel toegestaan als je zelf de ontvanger bent of indien je weet of met zekerheid kunt aannemen dat de ontvanger akkoord is met de toegestuurde herinnering.

Niet meer verkrijgbaar

Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Herinnering actief!

Herinnering bevestiging

Je ontvangt je herinnering op ${date} om ${time} uur.

Bevestiging van je e-mailadres

Je  ontvangt van ons een e-mail om je e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in de e-mail.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch